Pilates

Aktuálně

Cvičení pilates
- Dvouměsíční uzavřený kurz pro ženy a dívky, které si přejí otěhotnět

Od 25. 3. 2020 každou středu od 20:00

Cena: 1 500 Kč za celý kurz

Studio Samaya v Berouně

Registrační formulář:

Cvičení pilates s prvky Ludmily Mojžíšové, uzavřená skupina pro ženy toužící po miminku

Cvičení je zaměřené na správné nastavení pánve a páteře, rozpohybování zatuhlého svalstva především v pánevní oblasti a ovlivnění tak systému zad a břicha. Pánevní dno ovlivňuje i správné postavení pánve a tím i správné držení páteře. V případě, že oba partneři jsou ze zdravotního hlediska v pořádku, je vhodné se zaměřit na svaly pánevního dna a posílení v této oblasti.  Toto je pak vhodná cesta pro řešení neplodnosti. Rozpohybováním pánve nám přináší výsledky v podobě těhotenství.
Cvičení probíhá v uzavřené skupině, maximálně 15. účastníků, 60. minut. Cvičení bude probíhat celkem 8 týdnů, naučíte se základní sestavu dle Mojžíšové, kterou pak budete po kurzu moci cvičit samy doma, účastnice dostanou tištěné materiály, možnost objednání speciálních čajů a další instrukce.
pilates
ilustrační obrázek

Určeno pro ženy / budoucí maminky, které:

  • se připravují na těhotenství, mají sedavý způsob života, chtějí otěhotnět,
  • nedaří se jim otěhotnět během 1. roku pravidelného pohlavního styku,
  • mají problémy se zatuhlou pánví a trpí bolestí krční páteře,
  • se snaží o miminko a volí cestu přirozeného otěhotnění,
  • se snaží o miminko a jsou po nezdařilém umělém oplodnění,
  • mají problémy s bolestivou menstruací, nepravidelnou menstruací či bolestivým pohlavním stykem, mají Endometriózu, srůsty či cysty. Jsou po gynekologických operacích.

Pilates pro usnadnění početí

Pilates pro usnadnění početí, aneb když miminko nepřichází – speciální pilates na zpevnění svalů pánevního dna zoptimalizování poměrů v bederní oblasti. Pokud nemůžete otěhotnět, i když z gynekologického hlediska máte vše v pořádku, tyto pravidelné cviky mohou pomoci k otěhotnění. Pokud máte sedavý způsob života, stres, problémy v partnerských vztazích, nedostatečný pohyb, připravujete se na podstoupení metody IVF na umělé oplodnění, nebo pokud vše selhalo, tímto cvičením vždy můžete podpořit, že otěhotníte.

Otevřené hodinové lekce zaměřené na podporu otěhotnění, pro ženy které touží po miminku.

Cvičení probíhá 60. minut, cena 150,-Kč.

ilustrační obrázek

,,Sterilita je neschopnost otěhotnět během 1. roku pravidelného pohlavního styku. U ženy, která je po stránce gynekologické v pořádku, a přesto se jí s partnerem nedaří otěhotnět, pak mluvíme o funkční sterilitě, kdy pohlavní orgány jsou anatomicky správné, ale nedostatečně fungují. Obvykle se z různých důvodů nacházejí ve stavu křečovitého sevření“. Citace z knihy Renaty Sabongui, str.8-9.

Pokud nemůžete otěhotnět, i když z gynekologického hlediska máte vše v pořádku, tyto pravidelné cviky mohou pomoci k otěhotnění. Pokud máte sedavý způsob života, stres, problémy v partnerských vztazích, nedostatečný pohyb, připravujete se na podstoupení metody IVF na umělé oplodnění, nebo pokud vše selhalo, tímto cvičením vždy můžete podpořit, že otěhotníte. Otevřené hodinové lekce zaměřené na podporu otěhotnění, pro ženy které touží po miminku.

Možné projevy poruchy funkčního stavu (funkční sterility):

  • Zácpa či opak (průjem)
  • Nesprávná funkce bránice
  • Přílišná aktivita, nebo opak sedavé zaměstnání a ochablé svaly
  • Úraz pánve
  • Vrozené vady pánve a stavy po zlomeninách kostrče
  • Výhřez meziobratlových plotének
  • Křivé postavení pánve
  • Civilizační stres a psychické bariéry
  • Ochablé břišní svaly a celkové oslabení svalů

Co je metoda Pilates?

Pilatesova metoda je jedním z nejúčinnějších fitness programů, které se do dnešní doby objevily. Může se jí věnovat každý, jak ženy, tak muži, nemocní i vrcholoví sportovci, staří lidé, těhotné ženy. Pilatesova metoda významně doplňuje takové činnosti, jakými jsou například běh, plavání, chůze, golf, lyžování, či jiné. Také počítačoví operátoři, lékaři a hudebníci mohou používat této skvělé techniky při prevenci předcházení napětí v krku a ramenou.

Pilates si získalo mnoho příznivců, jeho systém je využíván při rehabilitaci, fyzioterapii, ve fitness centrech, i jako doplněk pro vrcholové sportovce. Jestliže se cviky vykonávají správně pod dohledem vyškoleného instruktora, dostaví se výsledky a může se odstranit větší část počínajících a často i chronických bolestí. Pohyby jsou kontrolované, žádné přepínání, prudké trhání a švihy, které mohou poškodit svaly a vazy. Cvičební program formuje a zpevní choulostivé partie kolem pasu, boků, hrudníku, dokonce zmenší tukové polštářky, formuje krásné, dlouhé svaly na nohách, zlepšuje držení těla a učí správnému dýchání.

Mnoho slavných lidí také vyzkoušelo tuto cvičební metodu – mezi nimi také Sharon Stone, Courtney Cox, Minni Driver, Madonna, Julia Roberts, Barbra Streisand, Brad Pitt, stejně jako atlet Cincinnati Bengals, a golfista Tiger Woods.

Cvičení navržené Pilatesem vyžaduje koncentraci a přesné provedení cviků. Správným opakováním cviků aktivujeme proprioreceptivní systémy (vnitřní smysly těla) a učíme se tak mentálnímu soustředění. Některé cviky se budou ze začátku zdát „příliš těžké“, končetiny se budou chvět, bude vás bolet za krkem, bude se Vám chtít cvičení přerušit či ukončit, někdy se objeví i mírné křeče. To vše jsou příznaky, které upozorňují na nerovnováhu (dysbalanci) svalových skupin ve Vašem těle, nedostatek síly, koordinace, flexibility. Díky Pilates metodě můžete všechny tyto příznaky trvale odstranit.

Svalová dysbalance aneb strašák moderní doby

Tělo je tvořeno dvěma vrstvami svalů:

  • Zpevňující – vnitřní vrstva svalstva, která udržuje polohu těla na místě
  • Pohyblivá – mnohem větší vrstva svalstva, která zajišťuje pohyby těla Podstatou metody Pilates je rozvíjet všechny svaly rovnoměrně a nezaměřovat se pouze na viditelné svaly na povrchu těla, ale rozvíjet i svaly hluboké, které nám drží kostru a svým ochabnutím způsobují bolesti některých částí těla (nejčastěji záda a klouby)

K odstranění svalové dysbalance jsou třeba čtyři kroky:

  • Protáhnout zkrácené (posturální) svaly, např. prsní, horní část trapézu, biceps, lýtka, zadní strana stehna a další
  • Posílit ochablé (fázické) svaly, např. mezilopatkové, břišní, tricepsy, přední stranu stehen, a to nejen pohybující se svaly na povrchu, ale hlavně vnitřní, hluboko uložené svaly
  • Upravit všechny odchylky od správného držení těla, např. zakulacená ramena, vystouplé lopatky, podsazenou nebo naopak vystrčenou pánev
  • Zpevnit střední část těla: powerhouse – centrum těla